Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(6)
Placówka
CN1 (św. Wincentego 85)
(4)
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
(2)
Autor
Chrąchol-Barczyk Urszula Autor
(1)
Flejterski Stanisław (1948- )
(1)
Gracz Leszek Autor Redakcja
(1)
Kosieradzka Anna
(1)
Kąkol Urszula
(1)
Marczewski Marcin
(1)
Michalski Paweł (prawnik)
(1)
Ostrowska Izabela (ekonomia) Autor
(1)
Rosa Grażyna (1968- ) Autor
(1)
Rostek Katarzyna
(1)
Sawińska Agnieszka
(1)
Sidorkiewicz Marta
(1)
Smagowicz Justyna
(1)
Słupińska Kamila Autor Redakcja
(1)
Tokarz-Kocik Anna
(1)
Uklańska Anna
(1)
Urchs Max (1955- )
(1)
Wiśniewski Michał (nauki ekonomiczne)
(1)
Zawiła-Niedźwiecki Janusz
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Odbiorca
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Bezpieczeństwo publiczne
(1)
Ekonomia
(1)
Hotelarstwo
(1)
Insider trading
(1)
Konsumenci (ekonomia)
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Rynek kapitałowy
(1)
Usługi turystyczne
(1)
Zarządzanie kryzysowe
(1)
Zarządzanie ryzykiem
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Monografia
(1)
Podręcznik
(1)
Publikacje
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
6 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Na okładce: Wprowadzenie do negocjacji, komunikacja, fazy procesu negocjacji, techniki negocjacyjne, komunikacja werbalna i niewerbalna, aspekty kulturowe i savoir-vivre w komunikacji.
Bibliografia, netografia na stronach 177-[183].
Publikacja została sfinansowana ze środków na utrzymanie potencjału badawczego przyznanych Wydziałowi Zarządzania i Ekonomiki Usług Uniwersytetu Szczecińskiego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 05.D (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 209-222. Indeks.
Dla studentów II i III stopnia studiów wydziałów i uczelni ekonomicznych.
Ambitna, pionierska próba połączenia wysiłków polskiego "filozofującego ekonomisty" i niemieckiego "ekonomizującego filozofa", zorientowana na ukazanie głównych dylematów i wyzwań stojących przed ekonomią w konsekwencji globalnego kryzysu bankowo-finansowego i gospodarczego ostatnich lat.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 55429 (1 egz.)
Kaucja: 39,83 zł
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 381-[388].
W monografii przedstawiono zaawansowaną metodykę oceny ryzyka na potrzeby systemu zarządzania kryzysowego w Polsce. Jest realizacją obowiązku posiadania krajowej metodyki w tym zakresie, spoczywającego na Polsce jako członku Unii Europejskiej. W pełni respektuje regulacje prawne obowiązujące w Polsce, w szczególności Ustawę o zarządzaniu kryzysowym oraz Unijny Mechanizm Ochrony Ludności.
Wstęp * Część I. Publiczne zarządzanie kryzysowe a zarządzanie ryzykiem * 1. Podstawy prawne publicznego zarządzania kryzysowego oraz wzorce dobrych praktyk * 1.1. Rozwiązania Unii Europejskiej * 1.2. Regulacje prawne Rzeczypospolitej Polskiej * 1.3. Dobre praktyki * 1.3.1. Organizacje ustalające normy i standardy * 1.3.2. Normy i standardy * 1.3.3. Normy i standardy sektora finansowego * 1.3.4. Wytyczne narodowe * 1.3.5. Stowarzyszenia zawodowe * 1.3.6. Organizacje posiadające własne metodyki * 2. Proces i zakres publicznego zarządzania kryzysowego * 2.1. Triada: ryzyko - bezpieczeństwo - reagowanie * 2.2. Identyfikacja zagrożeń * 2.3. Analiza i ocena ryzyka * 2.4. Postępowanie z ryzykiem * 2.5. Zapewnianie bezpieczeństwa wobec zagrożeń * 2.6. Reagowanie na zakłócenia * 2.7. Komunikacja kryzysowa * 2.8. Dojrzałość zarządzania kryzysowego * 3. Wybrane standardy i metody zarządzania ryzykiem * 3.1. Przegląd standardów * 3.2. Przegląd metod * 3.2.1. Analiza BIA * 3.2.2. Szacowanie ryzyka * 3.2.3. Analiza i agregacja danych geoprzestrzennych jako wsparcie analizy ryzyka * 4. Podstawy teorii organizacji i zarządzania wykorzystywane w publicznym zarządzaniu kryzysowym * 4.1. Zarządzanie organizacjami publicznymi a publiczne zarządzanie kryzysowe * 4.2. Publiczne zarządzanie kryzysowe na tle rozwoju nurtów zarządzania * 4.3. Współczesne trendy i koncepcje w zarządzaniu organizacjami * 4.3.1. Analiza otoczenia organizacji i interesariuszy * 4.3.2. Koncepcja Kaizen * 4.3.3. Koncepcja TQM i modele doskonałości organizacji * 4.3.4. Podejście procesowe i modele dojrzałości procesowej organizacji * 4.3.5. Koncepcja Lean Management * 4.3.6. Kreatywność, innowacje, organizacje innowacyjne * 4.3.7. Koncepcja zarządzania zmianą * 4.3.8. Koncepcja zarządzania wiedzą * 4.3.9. Koncepcja zarządzania kompetencjami i organizacji uczącej się * 4.3.10. Organizacje sieciowe * 4.3.11. Zarządzanie projektami i zarządzanie przez projekty * 4.3.12. Benchmarking * 4.4. Metody eksperckie * 4.4.1. Podejście foresight * 4.4.2. Metoda delficka * 4.4.3. Panele ekspertów * 4.4.4. Mocne i słabe strony metod eksperckich * 4.5. Metody twórczego myślenia i poszukiwania rozwiązań * 4.5.1. Metody wykorzystywane w ocenie ryzyka * 4.5.2. Burza mózgów i jej odmiany * 4.5.3. Myślenie lateralne * 4.5.4. Mapy myśli * 4.5.5. Wykres Ishikawy * 4.5.6. 5?dlaczego * 4.5.7. Diagram konfliktu * 4.5.8. Drzewo decyzyjne * 4.5.9. Diagram pokrewieństwa * 4.5.10. Analiza pola sił * 4.6. Możliwości wykorzystania współczesnych koncepcji i metod zarządzania w publicznym zarządzaniu kryzysowym * * Część II. Zaawansowana metodyka oceny ryzyka w publicznym zarządzaniu kryzysowym * 5. Podmioty odpowiedzialne za ocenę ryzyka w publicznym zarządzaniu kryzysowym * 5.1. Ocena ryzyka w dokumentacji publicznego zarządzania kryzysowego * 5.2. Struktura podmiotów odpowiedzialnych za ocenę ryzyka * 5.3. Zakres obowiązków podmiotów odpowiedzialnych za ocenę ryzyka * 5.3.1. Ocena ryzyka na szczeblu gminnym * 5.3.2. Ocena ryzyka na szczeblu powiatowym * 5.3.3. Ocena ryzyka na szczeblu wojewódzkim * 5.3.4. Ocena ryzyka na szczeblu resortowym * 5.3.5. Ocena ryzyka na szczeblu krajowym * 6. Ideowa struktura metodyki oceny ryzyka w publicznym zarządzaniu kryzysowym * 6.1. Założenia metodyki oceny ryzyka * 6.2. Model powiązań modułów metodyki * 6.3. Charakterystyka modułów metodyki * 7. Przygotowanie do oceny ryzyka w systemach infrastruktury krytycznej państwa * 7.1. Moduł M1 - organizacja pracy zespołu oceny ryzyka * 7.1.1. Podstawy teoretyczne organizowania zespołu oceny ryzyka * 7.1.2. Procedura powołania zespołu oceny ryzyka * 7.1.3. Wyniki modułu M1 * 7.2. Moduł M2 - charakterystyka podmiotu chronionego * 7.2.1. Podstawy teoretyczne procesu oceny ryzyka * 7.2.2. Procedura charakteryzowania podmiotu chronionego * 7.2.3. Wyniki modułu M2 * 7.3. Moduł M3 - wyznaczanie podsystemów i grup zasobów infrastruktury krytycznej państwa * 7.3.1. Formalne zasady wyznaczania podsystemów infrastruktury krytycznej * 7.3.2. Procedura wyznaczania podsystemów i grup zasobów infrastruktury krytycznej * 7.3.3. Wyniki modułu M3 * 7.4. Moduł M4 - obliczanie zmiennych ryzyka * 7.4.1. Podstawy teoretyczne - model ryzyka * 7.4.2. Podstawy teoretyczne - obliczanie i agregowanie wartości zmiennych ryzyka * 7.4.3. Procedura obliczania i agregowania wartości zmiennych ryzyka * 7.4.4. Wyniki modułu M4 * 8. Ocena ryzyka w systemach infrastruktury krytycznej państwa * 8.1. Moduł M5a - identyfikacja zagrożeń * 8.1.1. Podstawy teoretyczne identyfikacji zagrożeń * 8.1.2. Procedura identyfikacji zagrożeń w systemach infrastruktury krytycznej * 8.2.3. Wyniki modułu M5a * 8.2. Moduł M5b - analiza i szacowanie ryzyka * 8.2.1. Podstawy teoretyczne oceny ryzyka * 8.2.2. Procedura analizy i szacowania ryzyka * 8.2.3. Wyniki modułu M5b * 8.3. Moduł M6 - kryteria akceptowalności ryzyka * 8.3.1. Podstawy teoretyczne oceny akceptowalności ryzyka * 8.3.2. Procedura klasyfikowania poziomów ryzyka * 8.3.3. Wyniki modułu M6 * 9. Wykorzystywanie oceny ryzyka * 9.1. Moduł M7 - uwzględnianie zależności w ocenie ryzyka oraz prognozowanie rozprzestrzeniania się zagrożeń * 9.1.1. Podstawy teoretyczne identyfikacji zależności w ocenie ryzyka * 9.1.2. Procedura identyfikacji zależności oraz prognozowania rozprzestrzeniania się zagrożeń w ocenie ryzyka * 9.1.3. Wyniki modułu M7 * 9.2. Moduł M8 - ustalanie kryteriów przejścia zagrożenia w sytuację kryzysową * 9.2.1. Procedura ustalania kryteriów przejścia zagrożenia w sytuację kryzysową * 9.2.2. Wyniki modułu M8 * 9.3. Moduł M9 - sprawozdawczość i międzyszczeblowe przekazywanie oceny ryzyka * 9.3.1. Procedura sprawozdawczości i przekazywania ocen * 9.3.2. Wyniki modułu M9 * * Część III. Zarządzanie wiedzą w publicznym zarządzaniu kryzysowym * 10. Podstawy teoretyczne zarządzania wiedzą * 10.1. Piramida wiedzy * 10.2. Proces zarządzania wiedzą * 10.3. Modele procesu zarządzania wiedzą * 11. Model zarządzania wiedzą rekomendowany do publicznego zarządzania kryzysowego * 11.1. Model zasobowy w zarządzaniu wiedzą * 11.1.1. Identyfikacja wiedzy * 11.1.2. Pozyskiwanie wiedzy * 11.1.3. Zachowywanie wiedzy * 11.1.4. Ocena i rozwijanie wiedzy * 11.1.5. Rozpowszechnianie i wykorzystywanie wiedzy * 11.2. Informatyczne wspomaganie zarządzania wiedzą * 11.2.1. Zadania systemów informatycznych wspomagających zarządzanie wiedzą * 11.2.2. Model informatycznego systemu zarządzania wiedzą * 12. Rozwijanie zarządzania wiedzą w publicznym zarządzaniu kryzysowym * 12.1. Doskonalenie procesu zarządzania wiedzą o ryzyku * 12.2. Integracja procesów zarządzania wiedzą i publicznego zarządzania kryzysowego * Podsumowanie * Słownik pojęć * Spis rysunków * Spis tabel * Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 55937 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 95-[100].
Praca magisterska wyróżniona Nagrodą Giełdy Papierów Wartościowych w 2014
Insider trading oznacza zawieranie transakcji przez pracowników wykorzystujących niejawną informację pochodzącą „z wewnątrz” ich przedsiębiorstwa. Dostęp do wiedzy jest pochodną ich pracy. Powszechnie uważa się, że zysk osiągany przez wykorzystanie gorszej pozycji innej osoby to coś nieuczciwego – w transakcjach z insiderami bowiem jedna ze stron ma dostęp do informacji, o której istnieniu druga ze stron najczęściej nie ma nawet pojęcia. Czy zatem prawo powinno karać takie osoby, czy też raczej powinno pozwolić insiderom na przysłowiowe odcinanie kuponów od swojej działalności?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 58828 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Na okładce: Publikacja prezentuje główne zagadnienia dotyczące relacji między turystą seniorem a stroną podażową rynku usług hotelarskich.
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 101-107.
"Niniejsza monografia dotyczy bardzo ważnego i aktualnego problemu wynikającego ze starzenia się społeczeństwa w krajach emitujących ruch turystyczny, w tym w Polsce, i związanych z tym problemów dostosowania usług do potrzeb turystów seniorów. Autorki prezentują najnowsze zagadnienia związane z tendencjami i rozwojem rynku usług hotelarskich, odnoszą się do nowych trendów, zmian pokoleniowych, nowych potrzeb turystów seniorów, a także ich podziału na różne segmenty. (.) Poruszana w monografii tematyka może być interesująca dla różnych kręgów odbiorców reprezentujących zarówno stronę praktyczną rynku usług hotelarskich, jak też osób pragnących poszerzyć swoją wiedzę teoretyczną na ten temat." Z recenzji prof. nadzw. UEP dr hab. Agnieszki Niezgody Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Wstęp * 1. Senior na rynku usług turystycznych * 1.1. Starzenie się społeczeństwa jako ważna determinanta zmian na rynku turystycznym * 1.2. Klasyfikacja seniorów na rynku turystycznym * 1.3. Aktywność turystyczna seniorów * 1.4. Preferencje seniorów jako wyznacznik działań przedsiębiorstw turystycznych * 2. Rola potrzeb i oczekiwań turystów seniorów w kreowaniu produktu hotelarskiego * 2.1. Teoretyczne aspekty rynku usług hotelarskich * 2.2. Elementy produktu hotelarskiego dedykowanego turystom seniorom. Ujęcie teoretyczno-empiryczne * 2.2.1. Znaczenie lokalizacji obiektu hotelarskiego dla turystów seniorów * 2.2.2. Przystosowanie infrastruktury obiektu hotelarskiego do potrzeb i oczekiwań turystów seniorów * 2.2.3. Dostosowanie usług obiektów hotelarskich do potrzeb i oczekiwań turystów seniorów * 2.3. Wybrane typy obiektów hotelarskich spełniające potrzeby i oczekiwania turystów seniorów * 2.3.1. Obiekty hotelarskie "przyjazne dorosłym" * 2.3.2. Obiekty hotelarskie typu "medical SPA" * 3. Gospodarowanie kapitałem ludzkim w hotelarstwie w aspekcie zmian demograficznych * 3.1. Wpływ zmian demograficznych na rynek pracy w hotelarstwie * 3.2. Działania retencyjne jako instrument kształtowania kadr hotelarskich na potrzeby obsługi turystów seniorów * 3.3. Znaczenie personelu hotelu w obsłudze turystów seniorów * 3.4. Miejsce personelu w komunikacji marketingowej hotelu adresowanej do segmentu turystów seniorów * Zakończenie * Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. BP 64 (1 egz.)
Kaucja: 29,92 zł
Brak okładki
Książka
W koszyku
Na okładce podtytuł: różnice kulturowe i komunikacja międzykulturowa w różnych regionach świata jako podstawa sukcesu w biznesie międzynarodowym. Na książce nazwa autora Kamila Słupińska, przyjęta nazwa: Kamila Peszko.
Bibliografia, netografia na 127-[131].
Publikacja została sfinansowana ze środków na utrzymanie potencjału badawczego przyznanych Wydziałowi Zarządzania i Ekonomiki Usług Uniwersytetu Szczecińskiego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 05.D (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej